مقایسه زرتشتیان با وهابیون   2010-09-08 10:58:33

آیا خطررا احساس می‌کنید؟ درخبری خواندم که درروزنامه‌ی جمهوری‌اسلامی نسبت به‌خطر افزایش دین زرتشتی درمیان مردم هشدار داده‌است. باورکنید همیشه از یک هشدارکوچک شروع می‌شود. دقت کنید:

( روزنامه جمهورى‌اسلامى نسبت به افزايش گرايش به‌دين زرتشتى هشدار داده و فعالیت این اقلیت رسمی و مجاز ایرانی را با وهابیون مقایسه کرده‌است. جمهوری اسلامی به سالنامه‌ای اشاره کرده که درآن به «سالروز میلاد زرتشت، اعیاد، مناسبت‌ها، تصاویر الهه‌ها و اسطوره‌های این آئین و فلسفه وجودی آنها» پرداخته شده و «توسط گروهی به نام هورمزد به صورت گسترده در محمودآباد و فریدون‌کنار درحال توزیع و انتشار است.» این روزنامه بدون رعایت حقوق قانونی زرتشتیان و بی توجه به این که در اصل سیزدهم قانون اساسی زرتشتیان نخستین...)

ادامه‌ی وضع کنونی به نسل‌کشی ونابودی ریشه‌ای ادیان دیگر درایران می‌انجامد؟ چه می‌کنیم؟ چرا ساکتیم؟ چرا نباید این‌گونه اظهارنظرها را درنطفه خفه کنیم؟ تاکجا اجازه می‌دهیم جهالت راه خودرا بازکند. کجایند دلسوزان وطن؟ آنهایی که ادعای خیرخواهی برای ایران را دارند؟ آنهایی که کاری از دستشان برمی‌آید و دست روی دست گذاشته‌اند. کم نیستند روشنفکران و استادان و نخبه‌های ساکن ایران که می‌توانند در این زمینه بلوایی بپا کنند آری بلوا. باید بلوایی به‌راه انداخت . آقای موسوی، خانم رهنورد چرا ساکتید از چه می ترسید.از به‌خطر انداختن جان یک‌نفر هم شنیده‌ام می ترسید ولی اگر اوضاع به‌این منوال پیش برود. بمانند بهاییان باید روزانه شاهد اعدامهای زرتشتیان وطنمان هم باشیم و برای همیشه تماشاگر بمانیم.
کم‌کم دارم به‌این جمله ایمان می‌آورم که لیاقت هر ملتی دولتی‌است که براو حکومت می‌کند.

پ. ن. واین است آنچه برای بار دوم در روزنامه‌ی رسمی کشورمان چاپ می‌شود:

«هشدار» دوباره روزنامه جمهورى اسلامى

روزنامه جمهورى اسلامى براى دومين بار طى چند هفته اخير نسبت به افزايش گرايش به دين زرتشتى و نيز گسترش فعاليت زرتشى ها در ايران هشدار داده است.

اين روزنامه كه پيشتر با اشاره به افزايش گرايش جوانان ايرانى به دين و آئين زرتشت و نيز توزيع كتاب و تقويم زرتشى در مناطق شمالى كشور خبر داده و نسبت به آن هشدار داده بود، در شماره ۱۶ شهريور خود مدعى شد كه استفاده از نمادهاى زرتشى بر روى محصولات غذايى موجب تبليغ دين زرتشى در كشور مى شود.

روزنامه جمهورى اسلامى می نویسد: «پس از استفاده از نمادهاى زرتشتى بر روى لباس‌هاى مختلف، انتشار سالنامه‌هاى زرتشتى و تبليغ اين آئين با شيوه‌هاى مختلف، اين بار شاهد ثبت نمادهاى مرتبط با زرتشت بر روى محصولات غذايى هستيم.»

اين روزنامه در ادامه با اشاره به استفاده يكى از شركت هاى تولد «شكلات، ژله، باسلق، دراژه، سوهان عسلى، خشكبار» از نمادهاى زرتشى در بسته بندى هايش ضمن ابراز نگرانى، نوشته است: اين محصولات «اغلب در فرودگاه‌ها به فروش مى‌رسد و بهره بردارى وسيع از نمادها و الهه‌هاى زرتشتى بر جلد محصولات ايرانى قدرى تأمل برانگيز است و نشان از يك اقدام هدفمند دارد.»

لینک خبر در مهمان خانه


نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات